Plakati tako in drugače
Pri nedavni aktivnosti Zavoda Drevored smo tudi mi, kot verjetno večina društev in nevladnih organizacij, spoznali kruto ekonomijo – če plačaš potem boš s plakati obveščal javnost, sicer pa ne ali pa se znajdi po svoje.
Občina je pred časom postavila kar veliko lepo urejenih plakatnih mest po mestu in okoliških krajih. Upravljanje teh mest je pogodbeno oddala podjetju Amicus d.o.o. Vse lepo in prav. Prav je, da ima tudi to področje urejena pravila igre. Pa vendar, naivno smo mislili, da ima Občina določen “fond” oglasnih mest, s katerimi lahko razpolaga in bomo glede na to, da smo neprofitna organizacija, dobili možnost brezplačnega oglaševanja dogodka, namenjenega občanom. Žal ne, ker, kot so nam pojasnili na Občini Grosuplje, to trenutno po odloku ni možno. OK, in kako kaže naprej? Podžupan Dušan Hočevar nam je odgovoril, da je po njegovi oceni to področje dobro urejeno, saj imamo red, ki ga v marsikateri občini ni in se plakatira vsepovsod. Dodal je še: ” Odlok bomo najverjetneje spomladi odpirali, ker pritiskajo tudi veliki oglaševalci, ki bi nekaj prinesli tudi v proračun in takrat se bomo posvetili tudi oglaševanju društev.”
Upamo, da ne bo ostalo samo pri besedah. Se bomo po svojih močeh trudili, da ne.
Ko takole preprosto razmišljam, se mi zdi situacija krivična, mačehovska do društev in drugih nevladnih, neprofitnih organizacij, do ljudi, ki delujejo volontersko, vlagajo svoj čas, svoje znanje, delujejo družbeno koristno… in krivična do tisočev občanov, ki nimamo prave možnosti biti obveščeni o dogodkih, smo pa pogosto bombardirani z oglaševalsko “navlako”, ki jo največkrat kar prezremo. Včasih pa iz teh plakatnih mest bolšči bela praznina. Zakaj? Zato ker društva nimajo sredstev, da bi plačevala drago plakatiranje. Že tako v Grosuplju vlada stereotip ( ki pa mu ne bomo podelili domovinske pravice), da se nič ne splača in da ljudi težko animiraš. Mogoče! Mogoče pa samo ne vedo, da se bo nekaj dogajalo!
In kako se znajdemo? Tako, da nam plakate ustrežljivo nalepijo lastniki nekaterih lokalov, izkoristimo gostoljubje šolskih površin, “težimo” knjižničarkam. No, Mestna knjižnica Grosuplje je sploh najbolj zaželjena lokacija za promocijo, saj se tu dnevno giblje največ ljudi. Torej tja prihajamo s svojimi plakati, letaki in povzročamo skrbi osebju, ki želi ustreči, ker iz lastnih izkušenj razume trud in napore organizatorjev, po drugi strani pa mora držati neko kritično distanco do vsebin. Na tem mestu zahvala vsem.
Zanimalo nas je, kako imajo to področje urejeno pri sosedih, v občini Ivančna Gorica. “Občina je jeseni 2010, pred lokalnimi volitvami, postavila brezplačna oglasna mesta v obliki kozolčkov v vseh krajevnih skupnostih v občini, torej 12 takšnih mest.” je bil kratek in poučen odgovor.
Torej se da, če le prisluhnemo potrebam in sledimo željam ljudi. Včasih je marsikaj rešljivo predvsem z dobro voljo in pripravljenostjo, ali če se drugače izrazim, s politično voljo. Pravijo, da je Bog najprej sebi ustvaril brado, šele potem drugim … Še mi poskrbimo najprej za potrebe in interese svojih ljudi, potem pa pridejo na vrsto drugi. Konkretno, spremenimo odlok tako, da bo nekaj elitnih kvadratnih metrov namenjenih brezplačnemu obveščanju o naših dogodkih. Saj vse pa le ne more delovati po logiki vladarja – denarja!
Andrej Brezec, foto: Drevored
Oddajte svoje mnenje
Se želite vključiti v debato? Prispevajte svoj komentar!