O decembrskem srečanju Prid’ se pogret 2017
Najbolj buren mesec starega leta je za nami, odpočili smo se, zdaj je čas za kratko – in tokrat malo drugačno – analizo tradicionalnega dogodka Prid’ se pogret 2017, ki je bil že peti po vrsti.
Prireditev je bila dobro obiskana, začeli smo z malo “odštekano” piratsko predstavo, kateri je sledil stari, dobri dedek Mraz, ki je z brezplačnimi darili Pekarne Grosuplje razveselil več kot 100 malčkov. Izvedbo predstave in obisk dedka Mraza je omogočil Kongo Grosuplje.
Ob našem zvestem starem “šporhetu” na drva so vam natočili kuhano vino ali čaj, za želodčke je letos na svoji stojnici pod taktirko kuharske mojstrice Alme Rekić skrbel Kongo Grosuplje. Da so šle vse srečke v promet, so se borila dekleta iz ženske nogometne ekipe FC Borke in izborile zmago.
Kmalu po 19. uri je Adamičevo ploščad ogrela in razsvetlila ognjeno-plesna predstava mlade artistke. Kljub nekaj stopinjam pod ničlo je številčna in dobro razpoložena družba zdržala – seveda ob odličnih ritmih uspešnic, ki jih je preigraval Excentral, bend za rock in pop žur – do polnoči. Nastop je omogočil Študentski klub Groš.
Dejstvo je, da smo nivo prireditve postavili ponovno na višji nivo, tako z ureditvijo prireditvenega prostora in ponudbo, kot programom. Večina obiskovalcev je bilo zadovoljnih in veselih, da obstaja vsaj ta prireditev, ki pa je žal edina tovrstna v prazničnem decembru na ulicah Grosuplja. Večina pa ne ve, kako naporno in težko je izvesti tako prireditev, ki sodi med najbolj zahtevne dogodke, zato vam bomo letos osvetlili še tisto drugo plat, da boste lažje razumeli.
Zakulisje, problemi in izzivi
Dogodek Prid’ se pogret smo prvič postavili leta 2013 v center Grosuplja, na Adamičevo ploščad, kot odgovor na popolno odsotnost tovrstnega javnega druženja, kot ga poznajo vsa normalna mesta po Sloveniji: nekaj glasbe, programa, topli napitki, prijetno druženje meščanov itd. V začetku je zadostovalo precej entuziazma in prostovoljstva v stilu: kar je, je boljše kot nič. Z leti je prireditev rastla, seveda tudi v skladu z željami in pričakovanji obiskovalcev, s tem pa so rastli tudi problemi in izzivi. Letos je zadeva prerasla tak način delovanja in v bodoče bo potreben dugačen pristop. Ker gre za dogodek, ki je namenjen širši javnosti in ga obišče vsako leto več občanov (letos cca 500), je nujno, da se zagotovijo spodobna javna sredstva za organizacijo le-tega. Ne moremo namreč večno obremenjevati enih in istih prostovoljcev ter stalno “fehtariti” za brezplačno opremo in sodelovanje. Prireditev je pokazala, da ima potencial in da obstaja dejanska potreba po njej.
Kot organizatorji smo bili zelo razočarani, ko smo ob prijavi projekta na občinski razpis za pokroviteljstvo Občine Grosuplje prejeli le 200 €!?
Kot organizatorji smo bili zelo razočarani, ko smo ob prijavi projekta na občinski razpis za pokroviteljstvo Občine Grosuplje prejeli le 200 €!? Ob tem, da smo bili že lani v začetku leta na sestanku na Občini, kjer smo podrobno predstavili situacijo, problematiko, potencial in možnosti decembrske prireditve. Ob dejstvu, da je Občina Grosuplje ukinila javno silvestrovanje, ki je bilo slabo obiskano in kot tako ni upravičilo stroškov, smo predlagali, da del teh sredstev namenijo za dogodek Prid’ se pogret in tako izvedemo vsaj eno tovrstno praznično prireditev na nivoju v Grosupljem. Mnenja smo, da mora lokalna politika poskrbeti za dovolj sredstev za praznični program. Tako pa Grosuplje ostaja (tudi) na tem področju podhranjeno in za trendi.
Tako pa Grosuplje ostaja (tudi) na tem področju podhranjeno in za trendi. Saj se ni potrebno Občini ukvarjati z organizacijo vseh večjih prireditev, ustvarja naj okolje in pogoje za družabno in kulturno dogajanje. Lahko tudi v obliki posebnega razpisa za organizacijo novoletnih dogodkov, na katerega bi kandidirali potencialni organizatorji. Občinski politiki (in tudi strokovna komisija za ocenjevanje projektov) bi lahko na podlagi lastnih izkušenj ocenili in cenili, kako zahtevna je izvedba tovrstnih prireditev in pozdravili ter primerno podprli voljo, pripravljenost in zagnanost ekipe, ki pripravlja vsakoletno decembrsko druženje. Argument, da ni dovolj denarja, žal, ob tako uspešnih kazalcih razvitosti in prijaznosti občine do mladih in do starih, kot nam jo predstavljajo na vsakem koraku, ni sprejemljiv.
Zakaj so potrebna dovolj visoka dodatna javna finančna sredstva, ki jih s podporo sponzorjev, prodajo toplih napitkov in srečk ne zmoremo zbrati? Zato, ker je za tako prireditev potrebno:
- najeti dovolj atraktivne izvajalce programa
- pridobiti dovoljenje Upravne enote
- plačati takse
- najeti varnostno službo
- izdelati varnostni načrt
- najeti WC-je
- poskrbeti za medicinsko ekipo
- poskrbeti za požarno varnost
- najeti strokovnjaka za ozvočenje in osvetlitev
- poskrbeti za več kot 100 daril za naše otroke
- plačati medijsko kampanjo, oglaševanje in grafično oblikovanje za prireditev
- plačati uporabo avtorske glasbe SAZAS-u
- najeti opremo: šotore, grelce, oder, osvetlitev ipd.
- plačati direktne materialne stroške, ki nastanejo ob prireditvi
- najeti kombi za potrebe logistike
- najeti tehnično ekipo, ki poskrbi za postavitev in odstranitev infrastrukture prireditvenega prostora
- izplačati kilometrino in honorarje organizatorjem
- vedeti, da ima prostovoljstvo svoje meje …
Kje sploh imamo primeren prostor za javne prireditve na prostem v Grosupljem!?
Naslednji problem, ki je tudi v domeni lokalne politike, je problem prostora, neprimerne infrastrukture in opremljenosti le-te za javne prireditve. Kje sploh imamo primeren prostor za javne prireditve na prostem v Grosupljem!? Adamičevo ploščad smo si za prireditveni prostor izbrali zato, ker je to edini prostor v centru mesta, kjer lahko, sicer z obilico improvizacije in iznajdljivosti, izvedemo kolikor toliko spodobno in varno prireditev. Adamičeva ploščad je neurejen in neugleden prostor v centru mesta že vrsto let. Za kompleksno prireditev nima niti dovolj močnega električnega priključka, nima možnosti primerne osvetlitve, ima zelo malo prostora za postavitev odra, nima javnih stranišč, nima … marsičesa. Ima pa potencial.
Tako kot ima potencial Zavod DREVORED, ki je dokazal, da je dober organizator dogodkov v Grosupljem in da zmore k sodelovanju angažirati mnoge organizacije ter posameznike. Da zaključim bolj optimistično: naš izziv in želja je, da uspemo organizirati dvodnevni praznični dogodek za vse generacije, ki bo omogočen s kombinacijo dovolj velike finančne podpore Občine Grosuplje in potenciala, znanja, opreme in sposobnosti, ki jih ima ekipa Drevoreda.
Veliiiika hvala vsem, ki ste kakorkoli pomagali ali sodelovali pri izvedbi prireditve. Brez vas je ne bi bilo, ali pa bi bilo težje.
Sodelovali smo z …
Andrej Brezec, foto: Drevored
Oddajte svoje mnenje
Se želite vključiti v debato? Prispevajte svoj komentar!