Lokalna tribuna l Lokalni odbor SMC uvedbe parkomatov v Grosupljem ne podpira

V mesecu januarju 2017 je občina Grosuplje pričela z uvajanjem plačljivega parkiranja v Grosupljem, samemu načinu obračunavanja pa v svetniški skupini Stranke modernega centra in v Lokalnem odboru SMC ostro nasprotujemo.

Občina Grosuplje se je urejanja mirujočega prometa v Grosupljem lotila v minulem letu, ko je občinska uprava brez veljavne strategije, ki bi opredeljevala mirujoči promet v občini Grosuplje, v proračun za leto 2016 umestila postavko v višini 60.000 evrov za postavitev parkomatov, v letu 2017 pa še 37.000 evrov. Na 9. seji občinskega sveta (9. 3. 2016) je direktor občinske uprave, g. Dušan Hočevar pojasnjeval, da bo Občina parkomate postavila na parkirišču za občino in za tržnico, kjer praviloma parkirajo vozači, parkirišče pa naj bi bilo za tiste z dnevnimi opravki vse prevečkrat zasedeno. V proračunu je bilo pojasnjeno, da se bo v letu 2016 postavilo 2 parkomata, v letu 2017 pa še enega.

Ko smo konec leta 2016 na občinski spletni strani zasledili novico o postavitvi parkomatov in režimih plačevanja parkirnine, smo dobili jasnejšo sliko o tem, kako si na Občini predstavljajo mirujoč promet v Grosupljem. Namesto dveh plačljivih parkirišč, je Občina pričela z zaračunavanjem parkirnine na kar osmih lokacijah in v ta namen postavila kar 14 parkomatov.

Zadeva je kritična zlasti v naslednjih točkah:

1. režim pobiranja parkirnine je bistveno daljši kot v primerljivih občinah ali sosednji Ljubljani, saj se parkirnina pobira kar v obdobju 14-ih ur (6.00 – 20.00),

2. zaračunavanje parkirnine pred ZD Grosuplje je nesprejemljivo, saj se parkiranje zaračunava predvsem bolnikom in starostnikom, torej dvema najbolj ogroženima ciljnima        skupinama. Predvsem pa je starejšim rokovanje s parkomati zahtevno in temu pogosto niso kos,

3. uvedba letnih dovolilnic ne rešuje problema vozačev v Grosupljem, temveč pomeni dodatno obremenitev za občane Grosupljega in tiste, ki delajo v centru mesta,

4. parkirni avtomati ne vračajo preplačila oziroma razlike med vplačanim denarjem in dejansko ceno parkiranja, kar je nedopustno,

5. ni urejenega parkirišča za dolgotrajno parkiranje, ki bi uporabnike javnega prevoza (LPP, vlak) in voznike spodbujal, da avtomobil pustijo v Grosupljem, ter se na delo v Ljubljano  peljejo z javnim prevozom (parkirišče po sistemu P+R oziroma parkiraj in se pelji),

6. vozači sedaj namesto na plačljivih parkiriščih parkirajo na zasebnih ali drugih javnih parkiriščih, kar med prebivalci centra povzroča obilo slabe volje,

7. cena letnih dovolilnic je nesorazmerno visoka.

Promet in zlasti mirujoči promet sta v občini Grosuplje že vrsto let močno zapostavljeni področji. Več kot očitno je, da so se odgovorni na Občini problema lotili nepremišljeno, površno in brez začrtane strategije. Občina Grosuplje se problematike loteva konfuzno: na eni strani so avtomobili v samem centru naselja (Kolodvorska cesta) še vedno dobrodošli, na drugi strani pa parkirišče v neposredni bližini avtobusne in železniške postaje (peščeno parkirišče za Občino) sameva. Praksa v prvih tednih od pričetka zaračunavanja parkiranja v Grosupljem tako kaže, da so nekatere plačljive površine po novem pretežno nezasedene, po drugi strani pa je moč opaziti povečan pritisk na druge javne in tudi zasebne površine za parkiranje.

Zato občinski upravi predlagamo naslednje:

a) čas plačljivega parkiranja naj bo zgolj med 8.00 in 16.00 uro,

b) parkiranje pred ZD Grosuplje naj se uredi: zagotovi dodatne obvestilne table in omogoči parkiranje s parkirno uro, ki je starejšim bolj prijazen način za ureditev parkiranja,

c) parkomati se morajo preurediti na način, da bodo slednji vračali preplačilo denarja,

d) Občina Grosuplje naj nemudoma s ponudnikoma javnih prevozov (LPP in Slovenske železnice) zagotovi parkirišče za celodnevno parkiranje vozačev (P+R parkirišče),

e) parkirišče za občino naj ima posebno, ugodnejšo tarifo za celodnevno parkiranje, parkirišče na Kolodvorski pa naj bo namenjeno le kratkotrajnemu parkiranju,

f) pocenitev letnih dovolilnic.

V svetniški skupini Stranke modernega centra in Lokalnem odboru SMC podpiramo reševanje prometne problematike v občini, s poudarkom na reševanju mirujočega prometa v samem centru naselja. V razvitem svetu se avtomobili iz centra umikajo, lokalne skupnosti pa spodbujajo uporabo javnih prevoznih sredstev. Občina Grosuplje za obratovanje avtobusne linije 3G javnemu podjetju LPP letno zagotavlja preko 170.000 evrov, kar pomeni da za uporabo javnega prevoza obstaja interes. Nova ureditev mirujočega prometa pa se nikakor ne sklada z novo vizijo občine Grosuplje – Vizijo 3G (Gospodarno, Gostoljubno, Globalno ali Grosuplje Goes Green), saj občane iz širšega zaledja občine Grosuplje odvrača od uporabe javnega prevoza. Ne razumemo, da Občina Grosuplje skupaj s ponudnikoma javnih prevozov ni poiskala primerne rešitve za svoje uporabnike. Občini Grosuplje zato predlagamo, da do uvedbe primernega P+R parkirišča ne zaračunava parkirnine.

 

 

Lokalni odbor SMC Grosuplje in Svetniška skupina SMC Grosuplje

 

Preberite tudi

5 Responses to "Lokalna tribuna l Lokalni odbor SMC uvedbe parkomatov v Grosupljem ne podpira"

  1. Franc Štibernik says:

    Pripombe in stališče SMC glede parkiranja v Grosupljem se v celoti strinjam. Ne morem razumeti župana, ki je poskrbel za Linijo G3 in tako za boljšo povezavo z Ljubljano, sedaj pa očitno želi ta denar dobiti nazaj od vozačev z zaračunavanjem parkirnine. Z forsiranjem avtobusnih prevozov je že v začetku naše delavce postavil pred dejstvo, da morajo za plačilo z vlakom plačati 30 % več kot za avtobus . Moja opozorila o tem, je v času ko sem bil svetik opravičeval z prizadevanji za enotno vozovnico, ki pa je delavci še vedno niso deležni
    Sedaj morajo vozači plačati več kot še enkrat več, kot za prevoz z avtobusom če žele parkirati v bližini postaj. Vozači upravičeno sprašujejo ali okoliški prebivalci niso občani Grosupeljske občine.. Ali ima župan i in občinska uprava res takšno pooblastilo volivcev, da lahko počne kar se mu zljubi.SDS gre velika zahvala za takšno stanje. zato svetniki SDS hvala vam za to.

     
    Odgovori
  2. gasilec J€žek Zagraški says:

    Ja! Končno ste se tudi v SMC prebudili? A to temo ima isti DREVORED odprto že od 29. 9. lani! Mimogrede pa ste najbrž (prebrano med vrsticami) glasovali za TISTA DVA USNODNA PARKOMATA, iz katerih se jih je zdaj napihnilo kar osem.
    Ne, da se ne strinjam z vašimi zapisi. Podpiram jih. A je treba BIKA ZAGRABITI ZA ROGE pravi čas. Zato ste bili izvoljeni.
    Pa lep pozdrav oid gasilca Ježka Zagraškega, ki mimogrede sodeluje tudi v sodnem procesu KOZLOVSKA SODBA V VIŠNJI GORI, in kot kaže, bomo KOZLOM še večkrat sodili. Ali pa bo treba morda še kakšen maribosrki scenarij ponoviti?
    P.S. Zgleda, da nekatere POSVEČENE zanimajo čedalje bolj tudi smeti v mojih kontejnerjih. Čakam samo še, da bodo prišli in vzeli vzorce za analizo iz greznice. Ali pa jih moje bodice morda le malo pikajo?

     
    Odgovori
  3. Anonimno says:

    Ah, kako veselo sedaj stranke nabirajo predvolilne točke. ampak parkomati se širijo v vse satelitske kraje okoli Ljubljane. Seveda to, da ima g. Janković podjetje, ki jih uvaža nima s tem nobene povezave.
    Ni važno katere barve je župan, parkomate bi dobili!!!
    Tako da draga SMC…. tja kjer ni muh

     
    Odgovori
    • gasilec J€žek Zagraški says:

      Še malo, pa bomo neka expozitura LUBLANE, ampak v slabšem delu, saj je Janković za svojke meščane kar dobro poskrbel! – Beri: LPP, lekarna, parkomati, … brez lastne identitete, kot raja in lastniki v vedno globljem sužnjelastništvu. Tistih 5 % VELE UPELJSKIH CEPCEV, ki pa se na naš račun zdaj režijo, sploh pogruntal ne bo za časa svojega življenja, za kaj je v bistvu šlo. – Kaj smo že včasih rekli? Da naj se politika ukvarja ZA NARODOV BLAGOR? – Mislim, da bi se tudi Cankar pošteno zjokal !!!

       
      Odgovori
      • gasilec J€žek Zagraški says:

        Še s cop>paste “objavljam” ZELO POVEDEN STAVEK, ki ga najdete na vlogi za CELOLETNO OBČINSKO DOVOLILNICO:
        “Dovolilnica dovoljuje parkiranje na plačljivih parkiriščih, vendar ne zagotavlja prostega parkirnega mesta.” , kar pomeni, da se boste npr. zjutraj pripeljali iz do 10 km oddaljenega kraja, nato boste “krožili” po Grosupljem in iskali PROSTO PARKIRNO MESTO. Ta čas ste najbrž že v Ljubljani!
        Pa smo spet primoji rešitvi:
        Če se dva vsedeta v en avto, se peljeta do Grosupljega od četrt do pol poti in se nato peljeta še tistih 15 do 20 km do Ljubljane v službo, (pa ima eden še celo možnost parkirati na dvorišču podjetja ali ustanove, kjer dela), bo RAČUNICA NEDVOMNO ELEGANTNEJŠA IN TANJŠA tako po času kot denarju kot pa OBČINSKA.
        Koliko pa gre v OBČINSKI REŠITVI za EKO rešitev, pa NI TREBA ZGUBLJATI BESED, ker je to pravljica za OTROKE.
        Če mislijo, da nas imajo lahko za NORCE, se jim enkrat ta račun ne bo izšel? Mislim, da tudi ta čas že prihaja.

         
        Odgovori

Oddajte svoje mnenje

Se želite vključiti v debato? Prispevajte svoj komentar!

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.

Lahko uporabite te oznake HTML in atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

© 2012 - Spletno mesto Grosuplje - Drevored.si - ureja: Zavod Drevored - izvedba: Mrož d.o.o. - tehnična podpora: Joore d.o.o.