Andraž Boh, viceprvak na tekmovanju Mehanik leta 2017
Andraž Boh je letos ponovil uspeh lanskega leta, ko je kot debitant na tekmovanju Mehanik leta, ki ga organizira Žurnal24, osvojil drugo mesto. Andraž predstavlja mlado generacijo mehanikov družinskega podjetja Avtoservis Boh iz Grosuplja. V delavnici smo ga obiskali v soboto, ko imajo servis sicer zaprt, vendar je dela in izzivov, sploh če te vse skupaj veseli, vedno dovolj. Vmes, ko je on “šraufal”, smo z njim opravili kratek intervju:
Lani si prvič tekmoval in že takoj osvojil naslov podprvaka, ki si ga potrdil tudi letos. Koliko in kaj je zmanjkalo za 1. mesto?
Glede na to, da sem že po prvi nalogi, ki je bila teoretična, vedel, da sem izgubil pomembne točke, ki bi mi pomagale priti do zmage, sem na koncu izgubil prvo mesto le za malo in sicer za 2,5 točki.
Kakšna je bila konkurenca in način tekmovanja?
Konkurenca je bila letos zelo močna, kar se je videlo tudi na koncu, saj je bila med mano in prvouvrščenim zelo majhna razlika. Predizbor je bil letos organiziran enako kot lansko leto, in sicer smo morali tekmovalci za uvrstitev v finalni del nabrati čim večje število glasov preko spletne strani Žurnal24. V finale se nas je uvrstilo 10 tekmovalcev, ki smo zbrali največje število glasov. V finalu pa nas je pričakalo 5 različnih nalog: 1. naloga iz teorije, 2. naloga iz električne vezave (opravil 100%), 3. zamenjava grelnih svečk, 4. hitrostna menjava pnevmatik (opravil 100%), 5. slepa prepoznava sestavnih delov avtomobila. Med desetimi tekmovalci sem edini opravil dve nalogi 100 %.
Izredno dober si bil pri hitrostni menjavi pnevmatike. Si kaj treniral pred tekmovanjem?
Glede na lansko leto sem letos to nalogo opravil kar minuto hitreje, in sicer v času 2 minuti in 20 sekund. Koliko sekund sem bil hitrejši od drugih, ne vem točno, vem pa, da so bili glede na lansko leto vsi tekmovalci povprečno hitrejši. Nisem nič dodatno treniral, je pa bilo tekmovanje ravno en teden po tem, ko je zakonsko določena menjava letnih pnevmatik z zimskimi in sem imel že takrat veliko “treninga”, saj nas je letos predčasno presenetil sneg.
Katera naloga je bila najtežja?
Posebno težka se mi ni zdela nobena naloga, malo pa so mi ponagajali živčki pri teoretičnem testu, kjer sem šele pri oddaji testa ugotovil, da sem spregledal zadnjo stran (smeh), ki bi lahko vplivala na končni rezultat. Ampak verjamem, da se vse zgodi z razlogom in se s tem ne obremenjujem.
Po izobrazbi nisi mehanik, vendar ti je “šraufanje” avtov položeno v zibko.
Po izobrazbi res nisem mehanik, ampak sem trenutno elektrotehnik računalništva, v letošnjem šolskem letu pa bom tudi diplomiral iz smeri avtoservisni inženir. Oče, Robert Boh, izšolan za avtomehanika in s podlago več kot deset let delovnih izkušenj je z enim zaposlenim delavcem začel samostojno dejavnost poleti 2001. V poslovnem prostoru, ki ga je zgradil na Malem Mlačevem, je na začetku popravljal vse vrste osebnih in dostavnih vozil, vključno z vulkanizerskimi storitvami. Ko je leta 2005 poleg dozidal še eno delavnico, je dejavnost razširil še na avtooptiko; kupili so tudi stroje in orodja za popravilo motornih glav vseh vrst avtomobilov.
Velika množica različnih avtomobilskih znamk je pomenila vedno večjo potrebo po različnih avtodelih v lastni mehanični delavnici. Ker je bil čas za popravilo avtomobila pogosto odvisen od tega, v kolikšnem času so uspeli dobiti rezervni del, so se odločili za odprtje lastne franšizne trgovine s podjetjem Motomat, danes (po združitvi z A-netom) ADEL. Trgovina je od leta 2009 delovala v Sončnih dvorih, po novem pa se je preselila poleg avtomehanične delavnice na Industrijsko cesto. Pred desetimi leti se je v podjetju redno zaposlila mami Marija, ki je direktorica gospodarske družbe in vodi trgovino, oče pa ostaja mojster v delavnici. Z letom 2015 je podjetje Avtoservis Boh razširilo dejavnost še na področje karoserijskih in avtoličarskih popravil, ki jih opravljajo v poslovni enoti v Ljubljani.
Z letom 2016 smo nakupili tudi vso potrebno opremo za preizkušanje in popravilo vseh vrst dizelskih injektorjev ter ostalih komponent za vse vrste osebnih in tovornih vozil ter plovil. V letošnjem letu pa smo dejavnost razširili še na popravilo vseh vrst turbopolnilnikov, ravno tako za vse vrste osebnih in tovornih vozil ter plovil.
V podjetje Avtoservis Boh ste vključeni vsi člani družine. Kako imate razdeljene vloge, področja?
Z izjemo sestre, ki občasno pomaga pri promociji, smo v družinsko podjetje vključeni čisto vsi. Delo pa si delimo: mami računovodstvo in vodstvo trgovine, oče je vodja mehanične in ličarske delavnice, brat Luka je specializiran za servisiranje vozil znamke Mercedes Benz in obnovo turbopolnilnikov in nenazadnje še jaz – zadolžen sem za diagnostiko, reševanje zahtevnejših napak na vozilih, avtoelektriko in obnovo dizelskih injektorjev.
Kakšno prihodnost in usmeritev vašega podjetja vidiš kot predstavnik mlade generacije mehanikov?
Trenutno vse kaže, da se bo v roku desetih let povečala uporaba hibridnih vozil ter vozil na električni pogon, na kar se že pripravljamo z različnimi izobraževanji v okviru servisne mreže Bosch Car Servis. Glede na to, da je Bosch eno izmed vodilnih podjetij, kar se tiče elektronike v vozilih, mislim, da se nam za prihodnost ni potrebno bati. Vendar glede na trenutni trend povprečne starosti vozil v Sloveniji (cca. 10 let) mislim, da bomo imeli v prihodnje še veliko dela s popravili na vozilih z atmosferskimi motorji in ravno tako z obnovo dizelskih injektorjev in turbopolnilnikov.
Glede mlade generacije mehanikov pa mislim, da bo vedno večji poudarek na diagnostiki in avtoelektriki v vozilih, kar je bilo na tekmovanju izpostavljeno kot šibki člen večine tekmovalcev.
Greš naslednje leto po zmago?
Glede naslednjega leta si vse možnosti puščam še odprte in nočem česarkoli vnaprej napovedovati.
Andrej Brezec, foto: Drevored
Oddajte svoje mnenje
Se želite vključiti v debato? Prispevajte svoj komentar!