Pisma bralcev l Ležeči “policaji” ali razmetavanje denarja

Nekaj desetletij sem že prebivalec te naše vasi, ki naj bi bila mesto, imenovano Velike Uplje, vendar, kakor kaže, še nekaj časa ne bo urejeno tako, da bi vsaj na približno izgledalo kot mesto.

Žena že nekaj časa skuša vzpostaviti stik z nekom iz Krajevne skupnosti Grosuplje, da bi se postavilo ogledalo v nepreglednem ovinku na Trubarjevi cesti, kajti na e-maile ne odgovarjajo, na telefonu pa niso dosegljivi (verjetno imajo toliko dela na terenu, da se nihče ne oglasi!?). A glej ga, zlomka, pred nekaj dnevi so postavili “nujno” potrebne ležeče “policaje” na “zelo” prometni Levstikovi cesti, ki je pravokotna na Trubarjevo cesto na eni strani in Partizansko cesto na drugi strani. Da ne bo pomote, popolnoma se strinjam, da se postavijo take ovire tam, kjer je to res potrebno, ne pa tam, kjer živijo razni grosupeljski “veljaki”.
Torej, sedaj so ovire postavljene, toda sprašujem se, zakaj niso postavljene na Trubarjevi cesti, ki poteka od Adamičeve na Taborsko, mimo vrtca in po kateri navkljub omejitvi 30 km/h dejansko nekateri vozniki divjajo, posebno tisti, ki jo uporabljajo kot bližnjico. In seveda, kdaj bodo take ovire postavljene po vseh teh ulicah v tem območju umirjenega prometa (30 km/h), saj so ostale ulice (Jurčičeve, Veselove, Pod hribom …) enako prometne kot Levstikova? Kje je smisel postavitve le-teh tik pred prvim snegom, saj, kot mi je znano, jih bodo morali zaradi pluženja do pomladi odstraniti!?

lezeci_policaji_levstikova_grosuplje
Čas bi že bil, da se take in podobne stvari v naši vasi začnejo urejati sistemsko in načrtno, ne pa kot nekomu paše, prvenstveno za svojo samopromocijo. Lep primer take nenačrtnosti je zdravstveni dom na hribu. Strinjam se, da je bil premajhen, da ni bilo parkirnih mest, da …, toda pri izgradnji prizidka in parkirnih prostorov očitno nihče ni pomislil na stare ljudi, ki morajo pešačiti od postaje v hrib, kar je posebno “prijetno” pozimi, ko hodijo praktično po cesti. Sprašujem se, ali ne bi bila izgradnja novega zdravstvenega centra v dolini cenejša od teh “modifikacij” , ki jih je deležen zdravstveni dom in bo jutri itak premajhen (če že ni)!?
Takih in podobnih primerov je v moji in okoliških vaseh kar nekaj in evidentno je, da so tam, kjer živi kakšen velikoupeljski pomembnež, stvari hitro urejene. Poglejte si okolico, kjer stanuje zdajšnji župan in njegov namestnik … In še bi lahko našteval …

Janez Javornik, foto: Drevored

Na Občino Grosuplje in KS Grosuplje smo naslovili naslednja vprašanja:

  1. Kam naj občani pošiljajo podobne pripombe, vprašanja in pobude ter kdo jih obravnava?
  2. Zakaj ste se odločili za cestne ovire prav na Levstikovi ulici in kdaj pride na vrsto bolj prometna Trubarjeva ulica?
  3. Koliko je stala postavitev konkretnih ovir na Levstikovi ulici?
  4. Ali je potrebno omenjene ovire pred zimskim pluženjem odstraniti?

Zakon o medijih na področju informacij za medije v 45. členu določa: Organi morajo medijem poslati odgovor na vprašanje najpozneje v sedmih delovnih dnevih od prejema vprašanja v pisni obliki.

Odgovor s Krajevne skupnosti Grosuplje smo prejeli 17. 12. 2014:

  1. Občani lahko pobude na KS podajo preko spletne strani, elektronske pošte, po navadni pošti ali osebno v času uradnih ur. Pobude se obravnavajo glede na pristojnost posameznih organov  in glede na to na koga so naslovljene.
  2. Pobuda za cestne ovire na Levstikovi ulici izhaja še iz prejšnjega sklica KS Grosuplje. Prometno študijo je obravnaval svet za preventivo in vzgojo v cestnem prometu, ki predvideva umirjanje prometa tudi na Levstikovi cesti, za kar je izdal tudi pozitivno mnenje. Na Trubarjevi cesti pa je postavljen pločnik in označena cona 30 km/h.
  3. Postavitev ovir na Levstikovi cesti je stala 1.542,38 EUR.
  4. V dogovoru z JKP ovir ni potrebno odstranjevati.

Iztok Vrhovec, predsednik KS Grosuplje

 

 

Preberite tudi

33 Responses to "Pisma bralcev l Ležeči “policaji” ali razmetavanje denarja"

  1. PIANISTKA says:

    Meni se zdi pa fajn, da so postavili ležeče policaje – v bistvu je občina izzvala pritisk, ker bo župan zdaj “moral” postaviti ovire še drugod (se strinjam glede ceste mimo Kekca, katastrofa) in v bistvu ne bo imel izgovora, da tega ne stori, ker očitno se sredstva da najt.

     
    Odgovori
  2. Anonimno says:

    Ne poznam prometa po ostalih ulicah, kot prebivalec z Levstikove pa iz izkušenje povem, da je že od nekdaj nenavadno prometna (predvidevam da zaradi paralele z ostalimi ulicami – v izogib prometu), tudi vozniki so nerazuljivo zelo hitri za tako ulico. Neštetokrat me je zato skrbelo za otroke. Se pa strinjam, da bi bilo ovire potrebno postaviti tudi drugje. Še posebej glede na sloveče sposobnosti grosupeljskih voznikov (ki ne poznajo n.pr. smerokazov, v krožiščih pa sploh ne; čez križišča se peljejo na počez, vozijo še 1x hitrje kot je dovoljeno, itd. itd.) Res je pa vprašanje ali je to umestno početi prav pred zimo.
    Potrebna bila neka celovita ocena prometa na Grosupljem in njegova srednje/dolgoročna ureditev.
    Pa še malo za šalo: 1. aprila 2015 bo začel do ZDG voziti tramvaj …
    Ivo Frbežar

     
    Odgovori
    • Janez Javornik says:

      Hm, sosed, že veliko časa te ni bilo tukaj in očitno nisi razumel bistva! Res, mogoče se ti je promet po Levstikovi zdel nenavadno velik, glede na število hiš v ulici, toda, upam si trditi, da nisi nikoli štel vozil v določenem časovnem obdobju na tvoji ulici v primerjavi z ostalimi!
      Gre samo za to, kot sem napisal, da se te stvari v naši vasi delajo popolnoma nenačrtno oz. kakor komu seže daleč njegov glas (včasih rečemo temu drugače) ali koliko vaških “veljakov” je v tvoji bližini!
      In seveda, kot sem napisal, popolnoma se strinjam z ovirami na cesti (bistveno premalo jih je!), toda, če ni denarja (kljub Jackpotu), naj to delajo premišljeno in ne, kot sem zapisal zgoraj!
      Vse šole, poti v šolo, okolja kjer je veliko otrok,…. bi morale biti deležne cestnih ovir, da se zmanjša hitrost vozil na minimum in ne tako kot je to na Trubarjevi mimo vrtca, ko sekajo, da jim ni potrebno skozi krožišče pod županovim oknom. No, niso samo ti vozniki problem, tudi mamam in očetom se zjutraj mudi, da čimprej oddajo otroka v vrtec!
      Torej, stvari v naši vasi tudi slučajno niso urejene sistemsko, da ne govorim o nekem načrtovanju.
      Občutek imam, da je važno, da se obrača denar in da lahko Procentki procente poberejo in pri tem ni pomembno koliko košta, itak plačamo mi, občani!

      Ja, popolnoma se strinjam s Tvojima zadnjima stavkoma v zapisu, toda pri vseh vaških uradnikih (beri birokratih), ki uradujejo na naši vasi in seveda z našim denarjem delajo kot svinja z mehom, ga očitno nimamo, da bi videl stvari, ki jih vidimo vaščani in seveda, navkljub temu, da je še vedno kar nekaj kmetov v naši vasi jim je zdrava kmečka logika španska vas!

      In seveda se veselim tramvaja, zagotovo bo vozil mimo motela čez Koščakov hrib in verjamem, da bi celo tunel skozi naredili ;) .

       
      Odgovori
  3. tim says:

    Ja Pirc si je postavil policaje. Samo za njegovo hišo, če pride iz partizanske a ni lepo verjetno nujno. Ful prometna cesta.

     
    Odgovori
    • Janez Javornik says:

      @TIM: točno o tem pišem! Zagotovo je vaški svet za preventivo v cestnem prometu štel vozila tekom dneva na Levstikovi in meril njihovo hitrost.
      Vsak dan se peljem nekajkrat po Levstikovi in v enem tednu mogoče srečam vozilo ali dva :D
      Hm, sam ne poznam tega gospoda Pirca, pa ne da na Levstikovi stanuje ;)

       
      Odgovori
      • Alenka says:

        Čakej, čakej, dejmo tole doreči. A sem prav razumela, da na tej ulici živi g. Matjaž Pirc, ki je svetnik v KS Grosuplje že drugi mandat, sedaj celo podpredsednik KS Grosuplje?

         
        Odgovori
        • Karkdu says:

          Kakor mi je znano, ne stanuje on, stanuje pa nekdo drug na Levstikovi 1a, ki je član KS.
          Kar se pa mandatov in funkcij tiče so pa nekateri res neverjetni, kar vse počez križem kražem, funkcij pa toliko da te kap.
          Sicer pa če kandidatne liste pogledaš, so kar drug drugega predlagali in krog je bil zaključen (lista1 in ostali je predlagala nekoga iz liste 2 in ostali, lista 2 in ostali nekoga iz liste 3 in ostali in seveda lista 3 in ostali nekoga iz liste 1 in ostali……) ;)

           
          Odgovori
        • Anonimno says:

          Alenka ne živi Matjaž Pirc ampak njegovi starši!!!

           
          Odgovori
    • Anonimno says:

      Tim se strinjam s tabo!!! eden ležeči policaj manjka ali premalo!!! Če se vozimo po Partizanski cesti in zavijemo na Levstikovo cest med blokom(Ljubič) in hišo(Pirc) manjka ležeči policaj,tam bi moral stati eden ležeči policaj da zmanjša hitrost vozila ki gre po Levstikovi na Partizansko cesto plus ogledalo na tem križišču NUJNO!!!
      Zgleda da ni potrebe tam kjer je nujno ali pa ne odgovarja gospodu Pircu pred hišo….!!!
      Bomo videli ko zapade sneg kako se bo plužilo tam ???

       
      Odgovori
  4. Gasilec J€žek Zagraški says:

    Ajd’, pa da vid’mo, kdo bo močnejši, Trubar al’ Levstik, al partizani?
    Dajte raje tako kot pri nas v Zagra’cu!
    Ležeč’ga policaja so položil PRAV NA DEBELO, pa poštrihal, pa še cono 30 obesli. Pol smo se pa zbujal vsako jutro, ko smo še hodil na šiht, saj nam je kolesa zabijalo prav do volana. Nato so policaja zbud’li, ga ven zrezal in odpel’al na deponijo, račun za ene 5 jurjev pa so vseeno plačal. Lukne na robovih in na sredi asfalta pa kar trgajo gume in kolesa!
    de o Radenskem polju ne bi spet kaj govoru!
    D’nar od komarjev je ostal, gasilcem pa ne morejo plačat’ tist’ga jurja za najemnino prostorov.
    D’n's imajo zaradi uspešnega dela krajevni svetniki likof pod lunco.
    “Kdor zna, zna”, pravijo in dodajo ZA POROČILO – Za v ZAGRA”C je vse dobr!
    V VELE UPLJAH jim NATO veselo pritrjujejo, sej bo več za njih ostal.
    Če pa kej rečeš, SI PA ŽLEHT in zakaj pikaš in puhaš! Še bolj bi moral, pa se mi počas’ ne da več.

     
    Odgovori
    • Janez Javornik says:

      Uh @GASILEC J€ŽEK ZAGRAŠKI, ja tako je to v Velikih Upljah, kjer se stvari po ksihtu delajo. Vas bi rada mesto postala ampak ji zaradi vaških uradnikov, ki jim bolj politika leži kot skrb za vaščane, nikakor ne uspe, pa čeprav jim je menda celo uspelo, da se sedaj reče mesto Velike Uplje.
      Na žalost samo reče ;)

       
      Odgovori
  5. tim says:

    Ne Matjažek njekov oči stanujeta na levstikovi . Po vsej verjetnosti je kaka pivezava mpg KS

     
    Odgovori
  6. mala riba says:

    joj, kak negativen halo za neko malo pozitivnost?

    ko sem prišel v kraj, ki naj bi bilo mesto (pa je samo spalno naselje), sem bil šokiran, ker skoraj ni bilo pločnikov. s častnimi izjemami ob glavnih cestah. potem so to nekako “rešili” z rdečimi pasovi za pešce, medtem ko je avtopleha iz leta v leto več, in to vse hitrejšega.
    plastični speči ali ležeči ali kakršni že policaji so le nežen pripomoček za umirjanje prometa, sam osebno bi postavil betonske grbine, ki divjaka v avtu vsaj temeljito pretresejo. in njegov avto, kar ga, šoferja, najbrž bolj boli. ampak vseeno predstavljajo poskus umirjanja prometa, in to v ulici, kjer je kar nekaj male dece, kjer je v bližini vrtec, poleg tega hodi tod veliko ljudi v cerkev in iz nje, tudi in predvsem starejših, veliko ljudi hodi na vlak … ni tako malo pešprometa, skratka, zato bodimo veseli, če se je nekdo odločil zavarovati najšibkejše udeležence v prometu. seveda upam, da bodo za umirjanje prometa tudi drugje po mestu, ampak nekje je verjetno treba začeti.

    če morda kje v bližini celo živi živina, se sprehaja tudi veliko malih ribic.

    Kar se tiče pa primerjave s Trubarjevo cesto bi pisca pisma in druge “negativce” opozoril samo na eno dejstvo, če tega njihove ostre oči niso opazile: Trubarjeva IMA PLOČNIK, Levstikova pa le famozni RDEČI PAS. Saj vemo, kaj v prometu pomeni eno in kaj drugo, ne?

     
    Odgovori
    • Janez Javornik says:

      Uf, @MALA RIBA, nisi dojel bistva, kaj čem. Samo na kratko, to celo območje je območje umirjenega prometa in če si prebral moje pismo, potem veš, da se strinjam z ležečimi “policaji” in umiritvijo prometa, toda, naj se to dela SISTEMSKO in NAČRTNO in ne na podlagi nekih poznanstev.
      Da pa v Levstikovi ni mogoč pločnik (hm, če bi bila enosmerna, bi bilo tudi to mogoče) so pa prvenstveno krivi kar prebivalci Levstikove, ki so v večini postavili svoje škarpe do roba ceste (le kam je mulda izginila) in ko so Levstikovo obnavljali, se je očitno občina in urbanisti strinjali, da je temu tako, saj je komunala (mislim, da je bila izvajalec) postavila škarpe točno tam, kjer so bile stare. Ja, taka je ta naša vas!
      Ta negativec te vabi, da si ogledaš promet na Trubarjevi cesti od 7h do 8h, če nimaš občutka, kaj je hitrost, ti pa lahko še kakšen merilnik “zrihtam” in potem ti bodo stvari mogoče malo bolj jasne ;) .
      In še enkrat, point je v NESISTEMSKIH in NENAČRTNIH rešitvah!

      Lp,
      Janez

       
      Odgovori
      • Gasilec J€žek Zagraški says:

        Res gre tudi v tem primeru za vprašanje, kaj je pozitivno in negativno. V današnji družbi, še posebej pa med Slovenčki, CENTER TEGA DOGAJANJA PA SO VELE-UPLJE (pa če začnemo z Grubeličem …), sploh več ne vemo, kaj je prav in kaj ne. Vsak, ki se je prišlepal naj bo to na oblast ali na kapital in ima pet minut časa, lahko ZAFRKAVA poštene državljane in si lahko vzame več pravic. Država pa v tem pogledu ne naredi nič, kar večini na vrhovih ustreza. Tisti pa, ki smo redno delali, plačevali VSE davke in razne (samo)prispevke, DELALI UDARNIŠKO in zastonj “za narodov blagor” desetletja … pa naj bi bili lahko samo še tiho. Zato me, draga “mala riba”, vse skupaj vedno bolj spominja na Živalsko farmo. Saj poznate tisti zadnji stavek v tej knjigi, ki gre nekako takole: “In potem so bile vse živali enakopravne, samo nekatere so bile malo bolj”?
        In midva kot dve majhni živalici sva pri tem v bistvu v istem zosu, samo s to razliko, da ti kot priseljenec brez identitete še najmanj 100 let ne boš dojel bistva VELE-UPELJ. Bistvo le-teh pa je, da BISTVA NI.

         
        Odgovori
      • Janez Lesjak says:

        Tale prispevek je malo širši, dodane so aktualne teme, ki so se odpirale v tej debati na fb.

        Če dovolite, bi se malo vpletel v tole vaša razpravo z nekaj odgovori in obrazložitvami ali pa kar tako, za nadaljnjo polemiko. Sem bližnji sosed tega vašega ležečega policaja, pa imam nekaj izkušenj.

        Janez, ti si tu nekakšen moderator, pa se bom kar na tvojo razpravo nalepil, če dovoliš. Navrgli in odprli ste veliko vprašanj in dilem, pa bom šel po vrsti.

        Žal so ležeči policaji danes odraz naše prometne nekulture in pišmeuharske brezobzirnosti do ostalih udeležencev v prometu. Vendar v teh avtomobilih ne sedijo marsovci, ampak mi sami, z vsemi našimi problemi in frustracijami. Priznajmo si, da živimo dvojno življenje. Eno, ko smo peš in bi vsaki voznici ali vozniku zavili vrat, ko ‘goni’ mimo nas v službo ali z otrokom v vrtec. Drugo, ko sedimo za volanom živčni in nervozni zaradi zamujanja tja in tja, pa se nam kak pešec ali otrok ‘motovili’ po ulici ali čez prehod. Verjamem, da bo nekoč drugače. Žal danes še ni in potrebe po ležečih policajih se množijo.

        Strokovna razmestitev cestnih ovir (šikan in grbin) se izvaja samo na glavnih prometnih cestah ob večjih rekonstrukcijah (država na svojih cestah, grbin ne dovoli). O stranskih ulicah se v strokovnem smislu ne pogovarja in ukrepa nihče. Tu velja pravilo ‘kdor je hitrejši-prej melje’ ali še bolje ‘ko je jači taj tlači’. Ne se zanašat na Komisijo za varstvo v prometu. Oni obravnavajo samo dano pobudo in rečejo JA ali NE, če o tem sploh odločajo. Mislim, da to kar postavlja KS ne obravnava nihče (morda niti svet KS ne ve).

        Ob vsem tem se malokdo zaveda, da je postavljanje grbin z vso spremljajočo ureditvijo in signalizacijo, precej zahteven poseg, predvsem pa, da brez strokovne ocene in potrditve za njim stoji tudi kazenska odgovornost. Žal, zaradi udarcev na grbinah so umirali ljudje v rešilnih avtomobilih in tedaj je lahko za odgovornega vzdrževalca ulice ali ceste zelo zoprno, če ni vse po predpisih.

        Morda so za grbine kot je ta na Lestikovi ulici, kaj blažja merila ne vem. Dejansko pa take kot so, proti pravim divjakom, ne zaležejo veliko. So bolj psihološkega značaja in so kratkega trajanja. Ko smo jih davno nekoč postavili na Partizanski, pred Osnovno šolo LA, ko še ni bilo ‘tapravih’, mi je eden od takih ‘junakov’ na listek v nabiralnik vrgel sporočilo in se ‘škodoželjno pritožil’, da mora zdaj voziti še hitreje, da avto ‘mirno zaplava’ preko. Napisal je tudi hitrost, ki jo tu ne bom navajal, da ne bo kdo preverjal.

        Kot si že ti Janez mislim omenjal, je take ovire treba v zimski sezoni odmontirati zaradi pluženja. Če je grbina ‘uradna’, za to poskrbi vzdrževalec ulice, če ni jo pa praviloma prvo ali drugo pluženje ‘prisilno dstrani’. Pa tudi uradno odstranjene grbine običajno čakajo do poletja, da jih nekdo postavi nazaj. Kake pol leta ‘ležeči policaji, na sezono počivajo v skladiščih, na ulicah pa po starem.

        V glavnem z njimi je sama sitnost, zato si jih želijo samo okoličani , uradne instance pa se jih otepajo. Zadostovati bi moral znak, omejitev 30 km/h, ali cona umirjenega prometa. Stoječih policajev, ki bi to nadzirali, pa je žal vse premalo.

        Malo za hec bolj pa zares. Kot je že Jožek Zagraški pisal o ‘njihovem’, zagraškem ležečem policaju, ko so se njegovega ‘lenarjenja’ naveličali, so ga vrgli ven. Za njim je ostala udarna jama, ki so jo ali jo še bolj bentijo kot policaja. Ja, dokazano so jame (ležeče policajke) sredi ceste mnogo bolj učinkovite ovire za upočasnitev prometa kot grbine (ležeči policaji).

        Nekaj o pločnikih in zgodovini.
        Grosuplje je bila strnjena vas ob Grosupeljščici okoli današnje tržnice. Tu kjer je danes knjižnica (Koščakova hiša) in Žel. postaja, pa je bila Stranska vas. Vmes je bil hrib (Kulturni dom). Skozi čas je vse to postalo eno naselje in danes mesto. Žal je urbanizem zamujal, predvsem pa se je prilagajal možnostim in razmeram. Ulice in ceste so bile ozke, križišča nepravilna in še lastniki hiš so svoje ograje praviloma za širino škarpe potisnili v (nekoč) javno dobro. Za bicikle je bilo več kot dovolj prostora. Sedaj imamo kar imamo.
        Kako sedaj narediti sodobno mesto?…težko! Ko so se obnavljale ulice, smo (sem), kljub ožini, vstrajali na dvosmernosti, saj so statistično precej bolj varne kot enosmerne. Po enosmernih, se vozi praviloma mnogo hitreje (letijo ko snete skere). Ob tem seveda zmanjka prostora za pločnik, zato smo jih ‘namalali’ z rdečo barvo. Za pametne, bi to moralo zadostovati.

        Vse druge, nove ceste in ulice pa smo gradili z dvostranskimi pločniki (širina za dva otroška vozička) in kolesarskimi stezami. To se je sedaj žal končalo in vračamo se v srednji vek.

        Nekaj o mostu pri tržnici. Večkrat je že tekla polemika o neprimerni adaptaciji tega mosta. Ja se strinjam, tak kot je je nepregleden. Samo ugibam lahko na podlagi znanih dejstev, zakaj so naredili takega.

        Zaradi poplavnosti Grosupeljščice in ne izgradnje zadrževalnika Veliki potok, ARSO (Agencija Republike Slovenije za okolje), ob Grosupeljščici ali na njej ne dovoli nobene nove gradnje ali adaptacije. To velja za mostove in zgradbe. Tudi tržnice še nimamo zaradi tega. Vse mostove uzvodno do AC, pa je potrebno zaradi zahtevane večje pretočnosti podreti in zgraditi na novo, v loku, kot je zgrajen novi most pri Gasilskem centru.

        Če je občina želela most, tak kot je adaptirati in dograditi peš stezo, je morala to narediti na tiho (na črno), brez gradbenega dovoljenja. Ker se že tako premajhna pretočna odprtina pod mostom ni smela še dodatno zmanjšati, je bil projektant očitno prisiljen, povečanje nosilnosti mostu zagotoviti z nosilcem, ki ga je projektiral ‘navzgor’, kot sedanjo ograjo med voznim in pasom za pešce. Zaradi omenjenih dejstev in mirnega spanca, je verjetno precej povečal varnostni faktor.

        To je to. Sem prepričan, da ni bila nestrokovna samovolja. Zato pa malo bolj previdno čez most, pa ne govoriti okoli.

        Še o Zdravstvenem domu. Naj kar bo tam kjer je. Lepše lokacije v Grosuplju ni in če bi ga danes hoteli zgraditi tam, ne bi dobili dovoljenja.

        Objekt Zdravstvenega doma Grosuplje, ki ga je v času direktorjevanja samovoljno, preimenoval Dr. Mervič iz nekdanjega Zdravstvenega doma Dr. Franca Podkoritka, (poimenovan je bil po ustanovitelju), je bil najprej namenjen kot depandansa bolnice Golnik (to je, zaradi ugodne klime pogojevalo lokacijo, na hribu ob gozdu). Po zatonu tuberkuloze, je bil objekt namenjen Zdravstvenemu domu.

        Seveda je lokacija danes malo oddaljena in naporna za pešce, predvsem starejše. V rešitev tega problema, smo na Občini pripravljali uvedbo mestnega krožnega avtobusnega prevoza z, prometnicam in številu potnikov, primernim manjšim avtobusom. Bila je izvedena anketa in pripravljene ponudbe. Lokalna avtobusna trasa bi zajemala celotno Grosuplje, okoliška naselja, Zdravstveni dom, Železniška in avtobusna postaja. Ocenjen strošek subvencionirane vozne karte, ki bi jo pokrili iz proračuna je bil okoli 60.000 € letno. Tako bi ob že tedaj dobrih avtobusnih povezavah za Ljubljano (LPP na vsakih 20 minut), imeli zagotovljen tudi kvaliteten mestni prevoz.

        Zamisel in projekt se ni nadaljeval. Žal so novi lastniki občine sledili drugim interesom in v Grosuplje pripeljali avtobusno progo G3, ki pa kljub visokemu finančnemu doplačilu občine 190.000 € ne zagotavlja tistega kar Grosupeljčani potrebujemo. Morda sedaj vspenjača ni slaba ideja.

        Kljub dolžini tega prispevka, vam želim povedati še tole:

        Stari naziv naselja Groslupp, se prvič pojavi leta 1136 v Stiških posestnih papirjih. Valvazor ga je verjetno po nemških manirah predelal v Veliko uplje in ta izraz danes večina vas, mečka in žveči v raznih pojavnostih in iz zafrkantskih potreb.
        Imamo pa bolj verjetno in strokovno etimološko razlago tega imena, po našem domačinu profesorju Mullerju.

        Po krajevnih značilnostih, naj bi se kraj nekoč imenoval z lepim simpatičnim, slovanskim imenom Grezopolje. Pa smo prišli Dalejnci in ga premečkali v Gr’zupul’e… Grzuple in do sodobnega Grosuplja ni bilo več daleč.

        In ideja za zafrkante: Blatnodolci (za razliko od ‘Velikoupeljčanov’ vsaj nekaj pomeni).

        Pozdrav
        Janez Lesjak

         
        Odgovori
        • Gasilec J€žek Zagraški says:

          Spoštovani Janez!
          Z vsem se strinjam, celo s tistim, ko praviš, da iz zafrkantskih etimoloških razlag prihajajo nove oblike imen za Grosuplje. Moja izpeljanka je naslonjena na nekdanje podjetje VELE, gruntam pa, da bi še kakšno napravil na GPG, pa na Motvoz in še kakšno zdaj že uničeno podjetje, ki so ga BOLJ ENAKOPRAVNE ŽIVALI SPRIVATIZIRALE in na koncu ljudi dali na cesto, podjetja pa dokončno uničili, ali pa samo še životarijo kot na primer bivše Mizarstvo.
          Tistemu o zagraškem policaju pa je treba dodati, da ga za umestitev v prostor ni obravnavala nobena vaška komisija ali krajevni svet, še manj pa svet za varnost …, ampak so se trije zmenili v gostilni. Potem je kar nekaj mesecev trajalo, da SMO PODPISALI PETICIJO in so ga odstranili. “Policajka” zdaj še ni nastala, bomo pa videli, kaj bo spomladi, ko začne zemlja malo dihat. Ampak tega dihanja imamo na robovih in na sredi asfalta kar na desetine takih točk, a vsako leto pripeljejo nekaj karijol asfalta, ki ga vržejo v luže, čez dve leti pa POSTOPKE PONAVLJAJO …
          Tudi jaz bi lahko še pisal, a zdaj nimam VEČ ČASA – sem že dva meseca v penziji. Raje delam druge stvari, recimo igram na klaviature ali pa na orglice in kitaro – zase in za kakšnega od svojih vnukov.

           
          Odgovori
          • Gasilec J€žek Zagraški says:

            Še to: Upam, da “policajka” NE BO NOSEČA.

             
            Odgovori
          • Janez Javornik says:

            Hm, sosed Janez, hvala za lekcijo zgodovine, vendar pustimo to od kje Velike uplje, kajti razlag je več in na to temo vrže stric Google (ki naj bi vedel vse :( ), kar nekaj zadetkov.
            Pa ni point v tem in seveda, ne strinjam se z vsem kar si napisal (pa pustimo zgodovino imena naše vasi):
            - enosmerne ulice, mislim, da je tvoje razmišljanje popolnoma napačno, kajti za tistega, ki ne spoštuje cestno prometnih predpisov in ostalih udeležencev v prometu, je popolnoma vseeno ali je to enosmerna ali dvosmerna ulica, po njej bo vozil (beri divjal) po svojih predpisih. Trdim tudi, da so take dvosmerne ulice, kot je Levstikova in njej podobne, nevarne za ostale udeležence v prometu!
            - zdravstveni dom, hm, saj ni bil nikoli bližje avtobusni in železniški postaji in vedno je bil na hribu, torej vedno muka za stare ljudi! Ni mi pa tudi jasno, kako in kje naj bi potekal avtobusni promet, da bi bil ZD bolj dostopen, ne glede na to, da bi vozil manjši avtobus? In seveda se mi postavlja smiselnost te investicije in kako je bila ta smiselnost predstavljena v tvojem mandatu, saj se je takrat začelo, kljub temu, da se sedanji župan tako rad po prsih trka za projekte, ki so bili takrat začeti (nekateri tudi končani)?
            - ograja čez Grosupeljščico, mislim, da se da narediti prav tako varno ograjo, vendar tako, da lahko vidiš prihajajoči promet.

            In seveda bom še vedno uporabljal to zafrkantsko ime za našo vas, saj mi drugega ne ostane, kajti, glede na vse skupaj, je od mesta še daleč!

            Lp,
            Janez

             
            Odgovori
            • Gasilec J€žek Zagraški says:

              Oba Janeza, Javornikov in Lesjakov!
              Ne sekirajta se preveč, bosta siva ratala – kot J€žek Zagraški! Ampak zdaj mu gre na bolje: Sekira se še, razlike pa ni več videti, ker je vseskozi siv. Čim prej se sprijazniš, da te je čas povozil, lažje funkcioniraš. Če pa ima kdo recept, da bo svet obrnil tako, da bo živel še po svoji smrti (velja tudi za tajkune, prisklednike in podobne živali “in ribice”), naj JAVNO OBJAVI TA RECEPT.
              Osebno delujem raje tako, da opozorim dvakrat, trikrat na napake. Če zaleže, O.K.. Če ne, naredim VELIKI OBVOZ. In delam potem v glavnem tisto, kar me veseli (tudi za “narodov blagor”), pa čeprav se marsikaj še potem razsuje in ljudje vseeno počasi spoznajo, da si imel prav. Osebno sem v svojem približno 40 letnem javnem delovanju MARSIKOGA OPOZORIL, pa ga že zdavnaj ne več na javni sceni … A po toči … J€žek pa še kar naprej nekaj rine v isto smer!

               
              Odgovori
              • Janez Lesjak says:

                V prejšnjem prispevku, sem spregledal en okenček, pa sem že anonimen.

                Ja Jože leta gredo not in čas teče. Vsaj nad tem politika nimajo vpliva.

                Jaz imam malo drugačno situacijo. Živim tukaj in se otepam z vsemi problemi, ki tarejo sokrajane. V desetletjih življenja in dela v teh krajih, se je nabralo veliko vedenja in izkušenj in nima smisla, da to tiščim za sebe. Zakaj bi vedno na novo odkrivali toplo vodo.
                Če koga od občanov kaj zanima, z veseljem pojasnim, dopovedovati in učiti pa nimam namena.

                To pa seveda ne velja v odnosu do vodilne občinske srenje. Tam pa se mi včasih ježijo dlake. Grosuplje ni staja in grosupeljčani nismo ovce.

                 
                Odgovori
            • Anonimno says:

              Janez, bom šel od od zadaj naprej.
              Ja, tudi meni se ob teh razpravah, vse bolj vrača spomin na čase, ko so mame za nami (otroci), čez pol vasi vpile: ‘…kluč maš pod pragom, pa paz’, da te k’kš’n koj ne pohod al pa bicikl ne zbije!…’

              Status mesta je Grosuplje dobil statistično, mimo moje volje. Predvsem, ker ni nobene koristi od tega, prej obratno. Nekateri se pa le počutijo bolj nobl.

              Kar se ograje na mostu tiče, sem ugibal, se pa strinjam s teboj. Projektant na terenu očitno ni preveril posledice.

              Ni kar tako enostavno Zdravstvenih domov prestavljati. Ljudje so včasih znali potrpeti in so bili srečni, če so lahko prišli do zdravnika. Za hrib še ‘porajtal’ niso. Mini avtobus bi vozil po obstoječi cesti. 12 ali nekaj več sedežni zmore, preverjeno.
              O sami adaptaciji starega dela (ki je potresno nevaren) in prizidka na sprednji (južni) strani, s podkletitvijo za urgentne dovoze, smo se tudi mi že pripravljali in čakali Jackpot. Medtem pa smo zagotovili zazidljivost zemljišča, na katerem lahko danes zidajo.

              V katero stran in kdaj vozniki bolj divjajo ne bom razpravljal, veliko debat na to temo, smo imeli s prometnimi strokovnjaki. Imaš tudi ti prav, mnenja niso enotna, vse je odvisno od pogojev. Vendar je treba upoštevati, da je promet kot deroča voda. Bolj ga oviraš in ustavljaš v eni strugi (ulici) toliko bolj dere po drugi. Interes prizadetih stanovalcev posamezne ulice je eno, celovita ureditev prometnih tokov v takem sračjem gnezdu, kot so grosupeljske ulice, pa povsem nekaj drugega.

              Pozdrav
              Janez Lesjak

               
              Odgovori
  7. KR_edn says:

    Vsa čast DREVOREDU za javno izpostavljanje problemov in težav. Naslovite še vprašanje na vaško KS, kdaj bo na njihovi obnovljeni spletni strani kaj novega, kaj se na kakšni seji počne, kaj se dogovori, kdo koga…komu… predvsem pa : zakaj na njihovi spletni strani ni javno objavljenih vprašanj in pobud krajanov, da lahko vsi ta-iste beremo, ter seveda tudi vidimo odzivni čas. V današnjem svetu tehnologije in komunikacij je vse, kar je več kot 1 delovni dan čisto žaljenje krajanov, za katere naj bi delali, kot postavljeni (izvoljeni :) ) predstavniki ljudstva.

     
    Odgovori
    • KR_edn says:

      Citiram:
      “V današnjem svetu tehnologije in komunikacij je vse, kar je več kot 1 delovni dan čisto žaljenje krajanov, za katere naj bi delali, kot postavljeni (izvoljeni :) )”

      Ki bo kmalu minil. Toliko o izbrancih.

       
      Odgovori
  8. DREVORED says:

    V članek smo dodali odgovor Iztoka Vrhovca, predsednika KS Grosuplje

     
    Odgovori
    • Janez Javornik says:

      Ali ima sploh kakšen smisel odgovarjati na trditve predsednika KS?
      Kakorkoli, take in podobne rešitve so take kot sem že v uvodnem pismu napisal, per partes in še vedno trdim, da so nesistemsko (ne)načrtne!
      Me pa resnično zanima kakšne so bile ugotovitve tega sveta za preventivo in vzgojo v cestnem prometu in kako je do teh ugotovitev prišel in na čem so te ugotovitve temeljile (umirjanje prometa na Levstikovi)?
      In če ima Trubarjeva pločnik, to še ni razlog za nepostavitev ležečih “policajev”, kajti pločnik ima tudi Partizanska (in znak tudi), pa so vseeno postavljene ovire! Prav tako pa tudi znak ne more in sme biti razlog, saj ta isti znak (poleg ostalih) velja tudi za Levstikovo, Veselove, Jurčičeve, Pod hribom,….., torej je ta (ne)utemeljitev popolnoma brezpredmetna!

      Lp

       
      Odgovori
  9. Ivo Frbežar says:

    Hja, debata vredna grasupeljcov, pa še kakega ježka zraven, seveda z neizogibnimi političnimi konotacijami. Torej gre najprej za osebne zadeve … (kmetursko okolje pač …) Levstikova in ležeči policaji so, sodeč po odzivu, eden največjih problemov tega sela … V Grosupeljskem amaterskem cajtngu itak ne prebiraš drugega kot prispevke o gasilcih in cerkvi. Tudi zato v Gr. nikoli ne bo nič pametnega ratalo. Namerno sem grob in ekspliciten. Grosuplje je pač ena mlaka, ki bi bila rada jezero. Kaj ko bi se lotili kaj pametnejšega kot je problem Levstikove. Na osebna namigovanja ne bom odgovarjal. Kaj ko bi poskrbeli, da Grosuplje ne bi bilo skrpucalo? Nekateri pa naj se pa držijo Zagradca in še naprej iskanja rdečega hudića …

     
    Odgovori
    • Gasilec J€žek Zagraški says:

      Zdaj si se spet malo privzidgnil, in spet pamet soliš, kar je seveda z Ilove gore še malo lažje kot prej z mlakuže.
      A se morda kaj spomniš svojih prizadevanj za Radenskem polju na začetku devetdesetih? Večkrat sva bila na isti strani.
      In kje je zdaj Radensko polje? Zame vam, kam si me dal. V glavnem pa se moje delo ŠE VEDNO VRTI OKOLI TEGA, čeprav na svoj način, saj normalnega mnenja v TEH GROSUPELJSKIH POLITIČNIH MLAKUŽAH ne moreš ne pojasniti, še manj izraziti.
      V tvoje grobosti pa ne dvomim. Poleg tega upam, da se bodo enkrat zaradi VELIKE GROSUPELJSKE ŽLEHTNOBE in samopašnosti tudi MNOGIH zamašile ZATOLČENE JAME in da bo res postalo jezero.
      Sem ravno včeraj računal, do kam bi morala seči voda, da bi si zgradil gostilno ob jezeru. Take so najbolj donosne. Bom vsaj enkrat imel od tega kakšne koristi.
      Pa lep pozdrav – tudi na MIG!

       
      Odgovori
      • Ivo Frbežar says:

        Seveda vem, in se spomnim. Zaenkrat me še ne daje spomin … Žal so bili vsi domačini proti. Med grasupeljce pa me ne tlači, lepo prosim. Tudi cinizma in ironije (če cikaš name) ne zamenjuj za žlehtnobo, ta je rezervirana za pravoverne … V gostilne pa ne hodim, tudi na veselice ne. Ja z viška se pa vse dobro vidi, to imaš pa prav … Zato sem zbejžal na Ilovo Goro, še vedno je bolje kot v dolini oz. mlakuži in na njenih obronkih, kot praviš ti. S politiko sem pa itak že zdavnaj oplel … Sicer pa še to, da se sem in tja oglasim, je škoda mojega dragocenega časa … Se pač visoko cenim. Pa lp v Zgr.

         
        Odgovori
        • Gasilec J€žek Zagraški says:

          Proti takemu načinu zavarovanja krajinskega RP, kot se je dejansko zdaj uresničil, SMO ZARES BILI VSI PROTI. In to nas je večina vedela že na začetku, da bo tako, sam pa sem tako mnenje večkrat tudi zapisal, kar je dokumentirano in arhivirano celo v javnih časopisih. Zaradi tega so tudi tako trapasto določali mejo Radenskega polja in kar po nekih VELE naključjih izbirali anketirance. Na koncu pa smo v KS Mlačevo ostali samo Zagradčani ZAŠČITEN ŽIVALI, nas pa so nato hoteli spreti celo z ostalim spodnjim delom okoličanov krajinskega parka na račun komarjev in žab.
          Problem zdaj pa je še malo večji, če ga kot Zagradčan ali okoličan pogledam: GROSUPELJČANI so že DESETLETJA NEODGOVORNI do nas in jih nič ne briga,”kakšna voda teče nizdol”. Ne gre pa samo za vodo, česar čistilna naprava ne bo rešila, o poplavah, ko največ poplavlja Grosuplje ob Grosupeljščici in Rožni dolini pa jih nič ne briga! Sami pa se prerekajo, kje bi kakšnega ležečega policaja položili in se gredo razne druge malomeščanske finese na račun ostalih občanov. Zato sploh ni pomembno, kdo in kdaj ga je naročil.
          Pri nas smo se ob polaganju prvega in zadnjega ležečega policaja poenotili in zaradi tistega divjaka, ki je vsak dan vsaj 5 x divjal gor in dol po ravnici in ovinkih pred vasjo, NI BILO TREBA POLAGATI LEŽEČEGA POLICAJA ter si nakopavati še dodatnih stroškov, čemur pa je vodstvo KS gladko nasedlo. Radar naj bi prišli postavit nekajkrat redarji ali pa policaji, pa bi se mu hitro dopovedalo!
          Zares bi bilo treba doreči prioritete, še posebej v zvezi s prostorom in ekologijo, in takoj nato zapravljalce javnega denarja postaviti pred vrata!
          Pa še to: Če si v začetku separatno podprl postavitev ležečega policaja na Levstikovi, upam, da ni na to vplivala tvoja nekdanja politična obrtniško-zelena naveza večkrat omenjenega domnevnega naročnika postavitve ‘levstikovega’ policaja?
          LP, vsak je svoj’ga d’narja vreden, Jože (nekateri NANJ NE STAVIMO VELIKO)
          alias J€žek Zagraški, zemljemerec v penziji
          P.S. Tudi meni zdaj še posebej časa primanjkuje, a za hec in satiro, za cinizem malo manj, se ga bo vedno kaj našlo.

           
          Odgovori
      • Janez Javornik says:

        Hm sosed, tvoje razmišljanje, če temu lahko tako rečem, je popolnoma mimo! Če bi prebral moj prispevek, bi lahko iz njega razbral, da tudi slučajno ne gre za ležeče policaje, same po sebi, torej, kmetursko (ja pi.da, za kaj se pa imaš) okolje ne vzdrži in o tem bi lahko debatirala v neskončnost!
        Sicer pa kaj naj bi ratalo v Grosuplju? Vsem je jasno, da je to spalno naselje, torej?
        Lp,
        Jaka

         
        Odgovori
  10. Janez Javornik says:

    Res zanimivo, kako naša ablast funkcionira :) Končno je moja boljša polovica dočakala odgovor Urada za komunalo glede postavitve ogledala na Trubarjevi cesti, na katerega je čakala od spomladi lanskega leta. Dovolim si pripomniti, če ne bi bilo tega prispevka tudi tega odgovora ne bi bilo!
    Kot sem že napisal je odgovor predsednika KS privlečen za lase in edino kar drži (mogoče) je, da ne bo potrebno odstranjevati ležečih policajev na Levstikovi zaradi pluženja snega (ščasoma bomo videli ali je temu res tako). Sedaj pa odgovor Urada za komunalo, citiram:
    Vezano na vaš predlog o postavitvi ogledala vam sporočamo, da občina v proračunu za leto 2015 nima predvidenih sredstev za postavitev ogledala na omenjeni lokaciji. Zadevo si bomo ogledali in ugotovili ali so za vzpostavitev preglednosti potrebni ukrepi kot so odstranjevanje predmetov, zelenja,… v polju preglednosti in s tem posledično ukrep Medobčinskega inšpektorata in redarstva ali je za vzpostavitev polja preglednosti potrebna postavitev ogledala. V zadnjem primeru bomo med predloge pri oblikovanju proračun za naslednja leta uvrstili tudi omenjeno ogledalo. (konec citata).
    Sprašujem se kdo se iz koga norca dela ali kot ponavadi rečem “navaden drek”. Zakaj?
    - ni to edini predlog o prometni ureditvi Trubarjeve ceste, kaj se je zgodilo s predlogom o postavitvi ležečih policajev, bistveno prej in bistveno bolj potrebni kot na Levstikovi (seveda Svet za varstvo…..),
    - ali je možno videti predlog za postavitev ležečih policajev na Levstikovi (datum!) in seveda, če so bili ti stroški predvideni v letu 2013 za postavitev v letu 2014?

    Toda kot sem že napisal, ne gre za ležeče policaje v Levstikovi ampak, enostavno, tako kot je to v naši vasi v navadi, za popolnoma nenačrtno in neplanirano zapravljanje našega denarja!
    In kot je razvidno iz odgovorov predstavnikov KS na Facebooku, se da take stvari urediti od danes na jutri, seveda samo za nekatere!
    Kljub omenjenemu Svetu za varstvo…. (bivši župan ga je imenoval drugače, ampak ni pomembno kako se imenuje, temveč je pomembno, da obstajajo ljudje, ki bi se morali s tem ukvarjati, ker jih za to plačujemo), me zanima, če je kdo od omenjenega Sveta kadarkoli stal na Levstikovi ali na Trubarjevi zaradi omenjene problematike.

    Sicer pa, konec koncev, obljube visokih politikov (in seveda taka in drugačna nategovanja) poslušamo že veš čas naše osamosvojitve in od teh imamo bore malo oz. nič, torej, kaj pričakovati od malih politikov v naši vasi, ki drug drugega predlagajo za funkcije v občini( seveda verižno, kot sem že omenil)?

    In za konec, odgovor predsednika KS je privlečen za lase, saj razen pluženja (bomo tudi to videli ;) ) ne drži in tudi slučajno ni utemeljen!

    Lp

     
    Odgovori

Oddajte svoje mnenje

Se želite vključiti v debato? Prispevajte svoj komentar!

Dodaj odgovor za DREVORED Prekliči odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.

Lahko uporabite te oznake HTML in atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

© 2012 - Spletno mesto Grosuplje - Drevored.si - ureja: Zavod Drevored - izvedba: Mrož d.o.o. - tehnična podpora: Joore d.o.o.