Analiza začetnega obdobja novega parkirnega režima v Grosupljem

Občina Grosuplje je s 16. januarjem 2017 začela z novim pristopom k urejanju mirujočega prometa v Grosupljem. Po prvih treh mesecih lahko že naredimo določeno analizo, zato smo zaprosili za statistične podatke in komentar na začetno obdobje novega parkirnega režima. Predvsem pa nas je zanimalo, ali na podlagi analize pripravljajo kakšne spremembe.

Konec septembra 2016 smo na našem portalu objavili članek Konec popolnoma brezplačnega parkiranja v Grosupljem, ki – logično – zaradi zelo pereče problematike dosega visoko branost, saj do sedaj beleži več kot 6000 ogledov. Ob tem se je razvila tudi burna debata z mnogimi pripombami in predlogi občanov in kot kaže, so nekateri naleteli na plodna tla, saj Občina Grosuplje pripravlja nekaj sprememb, ki naj bi jih uvedli do   1. 6. 2017:

  • povečanje števila dovolilnic za določena parkirišča
  • spremembo časa plačljivega parkiranja, ki bo po novem med 7. in 17. uro (sedaj med 6. in 20. uro)

Kot so navedli v odgovoru, bo Občina Grosuplje več aktivnosti namenila za promocijo mobilne aplikacije, preko katere je možno s telefonom enostavno urediti brezplačno ali plačljivo parkiranje brez obiska parkomata.

Občina Grosuplje: Po opravljeni analizi števila parkiranih vozil lahko zaključimo, da odstotek brezplačnih parkiranj dokazuje, da je parkiranje v mestu Grosuplje še vedno brezplačno, situacija na parkiriščih pa je bistveno boljša, urejena in primerna za mesto.

Poleg tega se Občina Grosuplje trudi, da bi z Ministrstvom za infrastrukturo in Slovenskimi železnicami kar se da hitro zgradili parkirišče po sistemu P+R ob Taborski cesti za vse tiste, ki se iz okoliških krajev in vasi z javnim prevozom vozijo v Ljubljano. Pripravljajo pa že projekt parkirne hiše na območju za Adamičevim centrom.

Finančna analiza pobranih parkirnin za obdobje od 16. 1. 2017 do 30. 4. 2017 kaže, da se je v proračun Občine Grosuplje nateklo 27.500 eur s prodajo 275 letnih dovolilnic in 6.393 eur od plačil na parkomatih. Podatki kažejo, da je kljub vsemu v povprečju 90% vseh parkiranj na plačljivih parkiriščih brezplačnih.

prihodki_parkirnine_grosuplje_m

KLIK za ogled celotne tabele

Ključnega in nujnega pomena je vzpostavitev P+R sistema, ki bo koncept parkiranja postavilo v bolj smiseln okvir.

Seveda se bodo razmere sčasoma spremenile, saj je mnogo teh, ki se izogibajo plačljivih parkirišč, našlo določene “parkirne niše” na zasebnih parkiriščih, kjer pa že pospešeno postavljajo zapornice, opozorilne table in ovire. Vse to je del procesa, ki naj bi na koncu privedel do racionalnejše rabe avtomobilov pri dnevni migraciji in umikanju mirujočega prometa iz centra mesta Grosuplje. Sčasoma ter z boljšo informiranostjo se bomo navadili na spremembe in bo (upamo) obilico začetnega negodovanja zamenjalo zadovoljstvo ob (dokaj) urejenih razmerah. Konec koncev smo lahko sedaj zadovoljni, da brez problema najdemo parkirno mesto (brezplačno do ene ure) ob vsakodnevnih opravkih. Seveda je ključnega in nujnega pomena vzpostavitev P+R sistema, ki bo koncept parkiranja postavilo v bolj smiseln okvir.

Menim, da bi si morali cilje zastaviti še bolj ambiciozno in čimprej vzpostaviti prvo peš cono v mestu Grosuplje. Kolodvorska cesta ali drevored nestrpno čaka osvoboditev izpod “pleha” in možnost, da zadiha – skupaj z dogajanjem – v mestnem utripu. To si sedaj, ko imamo zagotovljenih dovolj parkirnih mest v centru, lahko privoščimo, mar ne?

Verjetno bi si tudi z lahkoto privoščili popolnoma brezplačno parkiranje pri Zdravstvenem domu Grosuplje, kjer se res ni bati tistih, ki bi tam parkirali nenamensko. Saj smo ena najbolj zdravih občin, prijazna tako mladim kot starejšim in z visoko kvaliteto življenja!?

Za vaše predloge in opažanja, kritike in pohvale vabljeni h komentiranju.

 

 

Andrej Brezec, foto: Drevored

 

 

 

 

Preberite tudi

6 Responses to "Analiza začetnega obdobja novega parkirnega režima v Grosupljem"

  1. Doki says:

    Pozdravljeni.

    Ne razumem….veliko nas je kupilo dovolilnico za parkirišče prav zaradi tega ker je bilo plačljivo popoldan do 20. ure. Zdaj pa bo do 17. ure? Super da so to skrajšali, ampak ali nam bodo vrnili sorazmerni delež plačane dovolilnice – pogoji pod katerimi smo je kupili januarja 2017 niso več enaki…če bi vedel da po 17. uri ne bo plačljivo je sigurno ne bi kupil…..to je eno navadno zajeba….

     
    Odgovori
    • gasilec J€žek Zagraški says:

      Pri tej ANA-LIŽI manjka podatek, KDO JE KUPOVAL DOVOLILNICO – razmerje MESTO GROSUPLJE z radijem do 2 km : OSTALI.
      Ta bi marsikaj povedal za povrh debatam – komentarjem v predhodnem vašem članku.
      Sicer pa – kot sem rekel: Sistem je šele pri črki A, a že to spreminjajo.
      Do P+R pa je še prekleto daleč! Vsaj še en mandat, če ne več?

       
      Odgovori
  2. Jaka says:

    Odlično, sedaj bodo lahko poplačali podiranje in ponovno postavljanje cestnih svetilk na pločniku od Cikave proti Šmarju, čeprav bi bilo prav, da župan&Co plačajo te neumnosti (beri zgrešen projekt) iz svojega žepa!
    Ponavadi rečem, da te kap, če ne bi bil navajen :D .

     
    Odgovori
    • gasilec J€žek Zagraški says:

      Ampak!
      Jaz sem pa mislil, da bodo kakšno INOVACIJO POGRUNTAL – npr. slalom za kolesarje na vsako drugo štango, za pešče pa na vsako prvo. Dopoldne začnejo v LEVO, popoldne pa v RIKRVERC – in DESNO?
      Zdaj so pa so ljudi spravili še ob to veselje?
      Ampak – vseeno se še vedno heca gasilec J€žek Zagraški

       
      Odgovori
      • Jaka says:

        :D mislim, da so razmišljali o pijanih, na poti iz gostilne domov, da se ne bi po cesti kotalili, bi se lahko kandelabrov prijemali.
        Je pa zanimivo, v Grosuplju so ulice (ali deli ulic), ki ne premorejo niti ene mestne svetilke, ob tistem pločniku so pa prav na gosto posejane, še bolj zanimivo pa je, da praktično nikoli ne srečam pešca, ki bi se sprehajal od Cikave do Šmarja, kot tudi ne od Šmarja do Tlak.
        Ja, izredno pomemben projekt teli pločniki :D Važno, da se zapravlja davkoplačevalski denar, saj vemo kako to gre. Procentek tukaj, procentek tam, pa se nabere :D .
        Kakorkoli, bo treba iti na kakšno sejo sveta, da nam doktorji in magistri (beri “znanstveniki”) razložijo, kdo bo plačal to šlamparijo.
        Sicer pa, kako že gre tisto, psi so lajali, karavana……… ;)

         
        Odgovori
        • gasilec J€žek Zagraški says:

          Baje je Marija Antonieta podrejenim državljanom ob njihovem protestiranju rekla, če nimajo kruha, naj jedo potico. Tak odgovor lahko pričakujemo vsi ostali, ki ne živimo na “relaciji” VELE-GROSE-UPLJE – SANKT MARIA / PREPIHU. Upam le, da BURJA enkrat oreng potegne, da komu “krono” sname z glave, saj v občini NI KRITIČNE MASE, ki bi se upala sploh kaj reč, ali pa ostali, ki imajo svoje parcialne (tudi zasebne) koristi?

           
          Odgovori

Oddajte svoje mnenje

Se želite vključiti v debato? Prispevajte svoj komentar!

Dodaj odgovor za gasilec J€žek Zagraški Prekliči odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.

Lahko uporabite te oznake HTML in atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

© 2012 - Spletno mesto Grosuplje - Drevored.si - ureja: Zavod Drevored - izvedba: Mrož d.o.o. - tehnična podpora: Joore d.o.o.